Kunstveiling op het schoolfeest!!

Elke klas maakte een schilderij geïnspireerd door een kunstschilder op een canvas van 40 op 60 cm. Je kan onze kunstwerken bewonderen op het schoolfeest in de gang. Maar daarbovenop kan je meedoen aan onze kunstveiling op het schoolfeest en met één van deze prachtige werken naar huis gaan. Let wel op om 16u sluit de veiling!

Wat moet je doen om te bieden op een schilderij?
– aanwezig zijn op het schoolfeest
– een briefje deponeren met een bod in de veilingdoos bij het juiste schilderij
– om 16u sluit de veiling en om 16u30 weet u of u het hoogste bod had en de gelukkige eigenaar wordt van het schilderij.

Wij bezorgen jullie hieronder alvast een sneak peak.

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit project ervaren onze leerlingen de gelijkenissen en verschillen tussen de verschillende levensbeschouwingen. Interlevensbeschouwelijke dialoog is geen dialoog over verschillen en gelijkenissen. Het is vanuit het verschil op zoek gaan naar datgene wat verbindend is. Naar aanleiding van dit project bezochten we in Sint-Gillis de kerk Sint-Egidiuskerk en in Sint-Niklaas het Huis van de Mens, de moskee Al-Houda en de Evangelische kerk. Onze leerlingen kregen uitleg omtrent de levensbeschouwing, de structuur en de functies van de levensbeschouwelijke ruimtes. Het was een zeer fijne en leerrijke ervaring voor onze leerlingen. Als afsluiter van ons samenwerkingsproject hebben de leerlingen het spel ‘De wereldvliegers’ gespeeld. Met dit spel kregen de leerlingen inzicht in de gelijkenissen en verschillen. En het maakte hen ook wegwijs in de diverse en multiculturele samenleving, waarin we de dag van vandaag in leven.
6de leerjaar
Fouzia El Moussaoui

ILC project ‘Wereldvliegers’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldvliegers’ maken de leerlingen van het zesde leerjaar kennis met de 5 wereldgodsdiensten en het Vrijzinnig Humanisme. Door dit

Lees meer»