Weekverslagje 6de leerjaar

De week zit er weeral op…

In de lessen wiskunde en Nederlands hebben de leerlingen ijverig gewerkt. Ze hebben niet alleen hun vaardigheden verder ontwikkeld, maar ook nieuwe kennis opgedaan.

Deze week hebben we ook unité 21 van Frans afgerond. De eerste echte toets staat op de planning.

In de lessen “Ik en de wereld ” hebben we weer veel historische figuren leren kennen. De leerlingen waren erg geïnteresseerd en stelden veel vragen. Het is geweldig om te zien hoe hun nieuwsgierigheid groeit!

Woensdag was een bijzondere dag. We vierden de ‘dag van de sportclub’ met een leuk beweegparcours. De kinderen hebben volop genoten van de verschillende activiteiten en konden hun energie kwijt!

Ook nog op woensdag had een eerste groepje zesdeklassers de kans om hoekenwerkbegeleiding te geven aan de petekindjes. Dit was een waardevolle ervaring voor zowel de kleintjes als de groten. Het enthousiasme en de geduldige begeleiding maakten het een groot succes!

Onze poppenkastpoppen zijn nu te zien  op de talententafel in de wandelgang beneden. Ze hebben succes bij de lln van de andere klassen hoor!  Hieronder foto’s van al onze poppen.

Deze week zijn we ook gestart met ‘one mile a day’. De uitdaging hield in dat we minstens één mijl (ongeveer 1,6 kilometer) wandelden of jogden. Het is niet alleen een geweldige manier om fysiek actief te zijn , maar het biedt ook een moment van rust en ontspanning te midden van onze drukke dagelijkse bezigheden.

We hebben in onze klas al heel wat leerlingen die gaan deelnemen aan de Klingse Boscross op 6 oktober. Echt top!

Dan kunnen we nu genieten van een fijn weekend.

Tot volgende week!

ILC- project: ‘Wereldburgerschap’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldburgerschap’ maken de leerlingen kennis met belangrijke waarden zoals diversiteit, vriendschap en vrede. Door het ILC-project ontdekken de leerlingen

Lees meer»

Gruffalo’s in de vissenklas

De afgelopen weken stond het prentenboek ‘De Gruffalo’s in de kijker in de vissenklas. We lazen het verhaal, gingen dramatiseren, vertellen met poppen, zelf vertellen,

Lees meer»