Elk kind zou graag in het circus willen werken! Moeilijke kunsten doen en veel bewegen! De komende weken stond onze klas

in het teken van het circus. Een leuk thema omdat we naar onze schoolreis toe werkten!

 In de kring kon je doen alsof je over een koord liep als koorddanser of als een olifant door de circuspiste.

De verkleedhoek werd onze clown-hoek waar je zo gek als een clown kon bewegen.

De poppenhoek werd een jongleer hoek waar de kleuters probeerden te jongleren met een of meer kleine ballen.

Een circus heeft ook toegangskaarten en affiche’ s nodig! Die kon je maken aan onze werktafel!

Ook de rekenlesjes werden in het thema gestopt: -

We maakten een plattegrond; hoe moet de circustent eruit komen te zien? (Tekenen en later nabouwen in de blokkenhoek.)

-We knutselden een vlaggetjeslijn: hang vlaggetjes in bepaalde series op of in bepaalde vormen: driehoek, rechthoek, driehoek, etc.

Of rood – geel – blauw – rood – geel – blauw.

-De kassa van het circus; betalen voor de kaartjes van het circus. Hoeveel moet je betalen?

Herkennen van getallen op munten in de winkel!

 

Verder hebben we geluisterd naar leuke circus verhalen en eens een stukje uit een echt circus bekeken op de computer!

We knutselden een circus wagen, een clown en acrobaten. Ook een clown leren tekenen stond op het programma!

 

Met het mooie weer profiteerden we ervan om enkele acrobaten trucjes en jongleer truckjes onder de knie te krijgen!

 

b2ap3_thumbnail_circus-031.jpgb2ap3_thumbnail_circus-026.jpgb2ap3_thumbnail_circus-027.jpgb2ap3_thumbnail_circus-029.jpg