Weekverslagje 6de leerjaar

Wat een actieve en boeiende week hebben de leerlingen van het 6de leerjaar achter de rug! Ze hebben niet alleen veel geleerd, maar ook genoten van allerlei avontuurlijke en leerrijke activiteiten.

Dinsdag zijn de leerlingen samen met de leerkrachten LBV op de fiets gestapt voor een uitstapje. Ze bezochten de ontmoetingsplaatsen van verschillende levensbeschouwingen: de moslims, de vrijzinnigen en de protestanten. Deze tocht gaf hen de kans om in aanraking te komen met verschillende religies en wereldbeelden. Ze worden echte wereldburgers op die manier!

Donderdag was even actueel als leerzaam: een sociale rechercheur kwam langs om de eerste Megales te geven. Deze les ging over veiligheid, het internet en hoe je je als kind goed kunt beschermen in de digitale wereld. De kinderen vonden het heel interessant en stelden volop vragen. Het bezoek aan de katholieke kerk stond ook op het programma, waar de leerlingen meer leerden over deze religie.

Vandaag sloten we de week af met een knaller: een oriëntatieloop in de Clingse bossen. Gewapend met kaart en kompas gingen de leerlingen op pad om allerlei leuke opdrachten uit te voeren. Het was niet alleen een sportieve uitdaging, maar ook een goede oefening in samenwerking en oriëntatie. De enthousiaste reacties spraken voor zich: dit was top!

Kortom, een geweldige week waarin zowel het hoofd als het lichaam actief werden uitgedaagd!

Langs deze weg nog een dikke dankjewel voor de fietsbegeleiders! Jullie doen dat super! Merciekes!

We willen onze deelnemers aan de Boscross zondag alvast veel succes toewensen! Jullie gaan dat keigoed doen! Suc6!

Tot volgende week!

ILC- project: ‘Wereldburgerschap’

In het kader van ons samenwerkingsproject ‘Wereldburgerschap’ maken de leerlingen kennis met belangrijke waarden zoals diversiteit, vriendschap en vrede. Door het ILC-project ontdekken de leerlingen

Lees meer»

Gruffalo’s in de vissenklas

De afgelopen weken stond het prentenboek ‘De Gruffalo’s in de kijker in de vissenklas. We lazen het verhaal, gingen dramatiseren, vertellen met poppen, zelf vertellen,

Lees meer»